ceturtdiena, 2010. gada 18. marts

Populāru atslēgasvārdu (keywords) 'facebook', 'google', un 'twitter' salīdzinājums par 2009.gadu

Pēdējo dienu aktualitāte pasaules interneta dzīvē noteikti ir ziņa, ka facebook globālās meklēšanas jomā nu jau aizsteidzies priekšā Google.
Un tomēr interese par Facebook pat goolge meklēšanas servisā jau ilgu laiku ir bijusi krietni aktīvāka par piemēram pašas Google vārda pieminēšanu. Starp šiem abiem kā pastarītis izskatās twitter, kurš, lai arī jauns un strauji augošs serviss, tomēr nav ne tuvu spējīgs pagaidām sasniegt abu līderu rezultātus.



Ja google zin praktiski visi interneta lietotāji, par facebook uzzin un sāk lietot, jo to lieto "visi", bet twitter šķiet, lieto tie, kas to apzināti grib darīt vai arī tiek aicināti pievienoties.
Analizējot datus pa reģionime izriet, ka par Twitter visvairāk interesējušies Brazīlijā, par Google, lai arī cik tas jokaini nešķistu, Mjanmā (Birma), bet par Facebook - Turcijā.
Ko mums der to tā mācīties?
To, ka lai arī kāda pasaules naba mēs Eiropa paši sev šķietam, tomēr jaunākās tendences internetā rāda, ka interneta lietotāju pieaugums dažādos interneta servisos visstraujāk aug tieši trešās pasaules valstīs kurās līdz šim šis procents bija ļoti mazs. Protams tiem, kas vēlas pelnīt uz Google adsense bāzes vissvarīgākie joprojām ir tieši naudas maisi Rietumu pasaulē, kas arī pagaidām vēl nosaka toni interneta tehnoloģijās, reklāmās un to atdevē.
Piemēram valstis ar lielu iedzīvotāju skaitu Indija, Indonēzija, Taizeme, Ķīna un citas valstis visu laiku atrodas praktiski jebkuras interneta statistikas augšgalā - tur ir liels tirgus un milzīgas jaunas izaugsmes iespējas. Turklāt pozitīvais Indijai salīdzinājumā ar Ķīnu ir tas, ka Indijas iedzīvotājiem angļu valoda un latīņu burti nav nekas ārkārtējs, kamēr tajā pašā Ķīnā populārākie meklēšanas vaicājumi ir mums nesaprotami hieroglifi.

Lūk Indijas piemērs:

Un Ķīnas piemērs:

Arī "provinciālās" Latvijas paraugs:


uzmanīgi salīdzinot šos datus acīs krīt indijas rezultāta līdzība ar pasaules kopīgajām tendencēm, kamēr Latvijā, tāpat kā Ķīnā domā atšķirīgi.
Un arī šajos divos piemēros ir sakarības, kas neparādās grafiskajos attēlos.
gan Latvijā, gan Ķīnā ir savas lokālas un ārkārtīgi spēcīgas Facebook alternatīvas (piem. Latvijā - draugiem.lv).



Pievienojot datus par atslēgasvārda draugiem.lv meklēšanas rezultātiem Latvijā redzam, ka gan draugiem.lv, gan arī facebook ir vērojams pieaugums. Bet par to sīkāk nākamreiz... .

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru