pirmdiena, 2010. gada 15. marts

Google meklēšanas rezultātu analīze un datu gūšanas iespējas

Šķiet nevienam nav noslēpums, ka Goolge ir lielākais meklēšanas serviss pasaulē un arī Latvijā viņi nosedz lielāko latīņu burtiem rakstīto meklējumu plūsmu (kirilicā/krieviski rakstošie soļo kopsolī arī ar yandex).
Nesen lasīju Webmarketing.lv rakstu kurš ļoti precīzi raksturo esošo situāciju Latvijas meklēšanas rezultātu optimizācijas tirgū. No savas puses varu pilnībā piekrist tajā paustajam speciālistu viedoklim.
Tāpēc šoreiz iesācējiem sniegšu nelielu priekštatu par to kā un kur analizēt Goolge meklēšanas rezultātus.

Lai uzzinātu konkrētus Google meklētāja rezultātus un noskaidrotu kuri no tiem ir populārākie konkrētā reģionā un konkrētā laika posmā var izmantot Googles piedāvāto Google insights search.










Šis online bezmaksas rīks ļauj analizēt un meklēt Google meklēšanas rezultātos izmantotos atslēgasvārdus (keywords) un trendus pēc dažādām meklēšanas kategorijām, grupēt pēc sezonalitātes, pēc popularitātes atsevišķos ģeogrāfiskajos reģionos un salīdzināt dažādu meklēšanas rezultātu datus savā starpā.

Otrs veids kā izmantojot Google sniegtos bezmaksas pakalpojumus analizēt meklēšanas rezultātus ir Google Trends.







Tas ir ļoti vienkāršots online rīks, kas uzrāda (šobrīd ASV) populārākos meklēšanas rezultātus divās pamatkategorijās - aktuālākie (HOT searches) meklēšanas rezultāti un aktuālākie temati (HOT topics).

Trešais veids kā analizēt Google search rezultātus ir izmantojot arī bezmaksas Google rīku - Google trends for websites (Google trends mājaslapām).










Ievadot prasītajā laukā mājaslapas adresi (kā piemērā - draugiem.lv) Google trends for websites mums sniedz datus gan grafiskā gan tabulārā veidā par meklēšanas rezultātiem, kas attiecas uz konkrēto mājaslapu.
Grafiskajā skatījumā diagramma rāda mājaslapas unikālo apmeklētāju skaita izmaiņas rādītājus (daudzumu) pa mēnešiem. Tabulārajā skatījumā dati doti trīs veidos - populārākie reģioni (valstis) pēc mājaspalas apmeklējuma un meklēšanas rezultātiem, pēc citām apmeklētāju meklētajām mājaslapām un pēc apmeklētāju arī apmeklētajām populārākajām mājaslapām.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru