trešdiena, 2010. gada 2. jūnijs

Pasaules čemionāts futbolā un dažu ar šo notikumu saistīto atslēgasvārdu popularitātes salīdzinājums

Pasaules futbola čempionāts Dienvidāfrikā vairs tiešām nav aiz kalniem un tāpēc nolēmu salīdzināt kāda ar šo notikumu saistīta google atslēgasvārda (keyword) aktualitāti laika periodos, kad norisinājās atslēgasvārda aprakstītais notikums.
Sākotnēji atslēgasvārdi (keywords) izvēlēti atbilstoši pasaules futbola čempionāta norises gadam:

Fifa 2010
Fifa 2006



Kā redzam diagrammā. tad atslēgasvārdu pieauguma periodiskums bijis līdzīgs un strauji kāpjošs atbilstoši pasaules futbola čempionāta norises laikam.
Abu atslēgasvārdu grafisko līkņu līdzība protams bija prognozējama, tomēr jāatzīst, ka pa abu pasaules čempionātu norises starplaiku šis tas mainījies (uz augšu) pasaules interneta pieejamības un tā lietotāju skaita ziņā. Informācija, kuru kādreiz plaši uzzināja no tradicionālajiem medijiem - avīzēm, tv vai radio šobrīd aizvien biežāk aizstāj tieši internets. Rietumu valstīs arī 4 gadus atpakaļ tā bija normāla parādība, taču lielā daļā trešās pasaules valstu lielākais interneta ziņu plūsmas izrāviens noticis tieši pēdējo 4.gadu laikā.
Tādejādi varam izskaidrot to, ka pasaules futbola čempionāts ne tuvu nav vēl sācies, bet skaitliski un grafiski Google atslēgasvārds 'Fifa 2010' jau sāk apsteigt savu četrus gadus vecāko priekšgājēju.

nedaudz savādāku ainu varam vērot salīdzinot pasaulē vispopulārākos divus ar šo futbola notikumu saistītos Google atslēgasvārdus:

2010 world cup
2006 world cup

Uzreiz jāmin, ka pirmie pieminētie atlēgasvārdi ir aptuveni uz pusi mazāk efektīvi, populāri un atpazīstami googles meklētājā nekā šie pēdējie pieminētie.



Rezultāts ir atšķirīgs (popularitāte pagaidām ir par par labu 2006.gadam) un tam ir vairāki iemesli:
1. Šogad Futbola čempionāts norisinās Dienvidāfrikā. 2006.gadā tā bija Vācija - zeme, kas Google meklētājam ir "pazīstamāka".
2. Pasaules futbola čempionāts šodien vēl nav sācies - līdz tam vēl nedēļā laika.
3. Atslēgasvārdi (keywords), kas raksturo konkrētu notikumu, tam tuvojoties tikai vēršas plašumā un pieaug kvantitatīvi. Neskatoties uz to, ka precīzu notikumu atspoguļojošo atslēgasvārdu efektivitāte ir visaugstākā, šie alternatīvie, jaunie, mazāk populārie vai pat lokālie atslēgasvārdi tomēr spēj sev piesaistīt Google meklētāja uzmanību un tādejādi iespējams to nedaudz noņemt vadošajiem atslēgasvārdiem. Kā piemēru varētu minēt atslēgasvārdu 'football' un 'soccer' šķietami vienādā nozīmē, bet dažādais lokālais popularitātes pieaugums, reģionālā izplatība.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru